Etykiety

czwartek, 6 września 2012

Rogaliki z masą makową

Dzisiaj miałam ochotę na rogaliki. Mam rodzinny przepis na wspaniałe, kruche rogaliki od mojej  Cioci. Mam nadzieję, że nie obrazi się, jeśli wyjawię ten mały sekret :). Zazwyczaj te rogaliki mają nadzienie z domowej roboty powidłami, ale ponieważ zrobiłam je dla mojego M., są z nadzieniem z czarnego maku, który on uwielbia. Można też spróbować z musem jabłkowym. Też są pyszne. Jeśli kogoś ten opis zachęcił, podaję przepis:

Składniki:
3 żółtka
1/2 kg mąki
1kostka tłuszczu- ja używam "Kasi"
3 łyżki cukru
1 kostka drożdży (10 dag)
1/2 szkl. mleka

Mąkę przesiewamy, dodajemy żółtka, cukier i tłuszcz, uprzednio roztopiony i przestudzony. W mleku rozprowadzamy drożdże  z odrobiną cukru i mąki. Czekamy chwilę, aż zaczną rosnąć i dodajemy do mąki. Wszystko razem wyrabiamy i odstawiamy przykryte ściereczką na 1h aż wyrośnie.
Ciasto dzielimy na 4 części i rozwałkowujemy je w kształt koła. Następnie kroimy je nożem na 8 trójkątów. Na szerszym brzegu każdego trójkąta układamy łyżeczką  nadzienie (w moim przypadku użyłam gotowej masy makowej), zwijamy i formujemy kształt rogalika.
Można posmarować po wierzchu pozostałym białkiem. Pieczemy od 15 do 20 min. w temperaturze 180 st. C. Ja piekłam bez termoobiegu. Z tej porcji ciasta jak łatwo obliczyć wychodzą 32 rogaliki. Dlatego polecam od razu robić podwójną ilość, zwłaszcza jeśli spodziewamy się gości. Wszystkie znikną :)
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za wszystkie komentarze ! :)